Fisa Proiect PIDS 3.2. Întreprinderi sociale în mediul rural

Beneficiari eligibili

  • Autoritate publică locală
  • Autoritatea publică centrală
  • Furnizori de FPC autorizaţi

Informații despre apel

Program: Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021 2027

Prioritate: P03. Protejarea dreptului la demnitate socială

Obiectiv specific: ESO4.1. Îmbunătățirea accesului la piața muncii și măsuri de activare pentru toate persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, în special pentru tineri, îndeosebi prin implementarea Garanței pentru tineret, pentru șomerii de lungă durată și grupurile defavorizate de pe piața muncii și pentru persoanele inactive, precum și prin promovarea desfășurării deactivități independente și a economiei sociale (FSE+)

Acțiunea 3.2 Economie socială în mediul rural (FSE+)

Apel Sprijin pentru înființarea de întreprinderi sociale în mediul rural”

 

Acțiunea 3.2 Economie socială în mediul rural (FSE+), are ca scop finanțarea acțiunilor care vin în sprijinul înființării entităților de economie socială în zonele rurale, avându se in vedere creșterea competențelor și a economiei sociale în zonele rurale, ca măsuri de creștere a potențialului acestor zone.  

Pe termen lung se dorește ca, în urma implementării proiectelor ce vor fi depuse în cadrul acestui apel, persoanele informate să fie interesate să acumuleze noi informații, să aprofundeze tematica economiei sociale și să ia în considerare posibilitatea dezvoltării unei afaceri proprii.

De asemenea, calificările dobândite în domeniul antreprenoriatului în economia socială, vor oferi beneficiarilor șansa de a demara o afacere pe cont propriu sau de a se angaja într o structură de economie socială.

Înființarea de structuri de economie socială va asigura stabilitate financiară pentru persoanele încadrate în aceste structuri și va crea premisele pentru angajarea altor persoane, în final scopul principal nefiind de natură economică, ci de obținere a unui profit social cât mai mare.

Obiectivul acestei acțiuni este înființarea de structuri sustenabile de economie socială în mediul rural, pentru a asigura integrarea pe piața muncii a persoanelor din grupurile vulnerabile. În acest sens, persoanele angajate în noile întreprinderi sociale vor fi selectate doar dintre locuitorii din mediul rural.

Autoritatea de Management pentru Programul Incluziune și Demnitate Socială (PoIDS) 2021 2027 este Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene,  mai multe detalii fiind accesibile din adresa   https://mfe.gov.ro/pids-21-27/

Condiții de eligibilitate

Solicitanţii eligibili

Solicitanți/parteneri eligibili în cadrul acestei cereri de propuneri de proiecte sunt administratori ai schemei de antreprenoriat, respectiv:

  1. entități ale economiei sociale, rețele, uniuni, federații din sectorul economiei sociale;
  2. furnizori de formare profesională autorizaţi publici şi privaţi, furnizori acreditați publici și privați de servicii specializate pentru stimularea ocup ă r ii forței de muncă, furnizori de servicii sociale, organizaţii sindicale şi organizații patronale, asociaţii profesionale, camere de comerț și industrie, ONG uri;
  3. autoritati publice centrale sau locale, exclusiv in calitate de parteneri, în parteneriat cu toate categoriile de entitati eligibile mentionate la lit a) si b) de mai sus. 

Toate categoriile de entităţi eligibile menționate mai sus, cu excepţia autorităților publice centrale sau locale, pot participa în cadrul proiectului atât ca beneficiar unic, cât și în parteneriat cu oricare din entităţile eligibile (autoritățile publice centrale sau locale pot avea doar calitatea de parteneri).

În cadrul acestui apel, proiectele se pot implementa cu solicitant unic sau în parteneriat cu unul sau mai mulți parteneri. În cazul proiectelor implementate în parteneriat, se va desemna obligatoriu ca lider al parteneriatului o entitate înregistrată fiscal în România.

Pot fi selectați doar parteneri individuali, nu consorții, asociații de parteneri, grupuri de societăți. În situația în care activitatea în cauză nu poate fi asigurată de un singur partener, pot fi selectați mai mulți parteneri pentru implementarea aceleiași activități. În această situație, va fi detaliată implicarea fiecărui partener în implementarea activității comune.

Proiectele depuse în cadrul prezentelor apeluri se aplica pentru beneficiarii din:

  • Regiunile mai puțin dezvoltate ale României: Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Nord-Vest, Vest și Centru;
  • Regiunea dezvoltată: București -Ilfov.

Un proiect depus în cadrul acestor apeluri poate fi implementat:

  • Doar într una sau mai multe din regiunile mai puțin dezvoltate din cele menționate mai sus
  • Doar la nivelul regiunii dezvoltate București Ilfov.

Prin prezentul apel de proiecte se are în vedere înființare a entităților de economie socială in mediul rural, în vederea integrării pe piaţa forței de muncă a persoanelor din grupurile vulnerabile și în vederea combaterii sărăciei.

În cadrul acestui apel, proiectul va viza localități rurale, așa după cum sunt acestea definite și prezentate în Legea nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional Secţiunea a IV a Reţeaua de localităţi.

Durata de implementare a proiectului este de maxim 30 de luni. Proiectele care vor prevedea o perioadă de implementare mai mare de 30 de luni vor fi respinse.

Grup-ţintă

  • Persoane care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul rural
  • Persoane vulnera bile din mediul rural

Din total grup țintă de minim 100 Persoane care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul rural, minim 20 % trebuie sa fie din categoria Persoane vulnerabile din mediul rural si minim 9% trebuie sa fie participanți de etnie romă.

În înțelesul prezentului ghid, în categoria de grup țintă “ Persoane vulnerabile din mediul rural ”, sunt incluse persoanele dezavantajate/ defavorizate pe piața muncii, șomeri, persoane inactive. Toți membrii grupului țintă vor avea în mod obligatoriu, domiciliul în regiunea/ regiunile de dezvoltare în care se implementează proiectul, în mediul rural.

Indicatori de realizare -  ținte minime obligatorii/cerere de finanțare:

Indicatori de realizare

Tip Regiune

Cod indicator

Denumire indicator

Țintă minimă pe proiect

 

Regiune mai dezvoltată

 

EECO01

Număr total de participanți

100

Regiuni mai puțin dezvoltate

Regiune mai dezvoltată

 

EECO01.1

Număr total de participanți (Roma)

9% din valoarea indicatorului EECO01

Regiuni mai puțin dezvoltate

Regiune mai dezvoltată

EECO19

Numărul de microîntreprinderi și de întreprinderi mici și mijlocii care beneficiază de sprijin

Minimum 21 entități de economie socială sprijinite

Regiuni mai puțin dezvoltate

 

Indicatori de rezultat - ținte minime obligatorii/cerere de finanțare:

Indicatori de rezultat

Tip Regiune

Cod indicator

Denumire indicator

Țintă minimă pe proiect

 

Regiune mai dezvoltată

 

EECR04

Persoane vulnerabile din mediul rural

 (au un loc de muncă/ desfășoară o activitate independentă, după participarea la proiect)

 

20% din numărul total de participanți (valoarea indicatorului EECO01)

Regiuni mai puțin dezvoltate

Rezultatele aşteptate:

  • Participanti care sunt asistati în programe de dezvoltare competențe antreprenoriale și prin activități de mentorat și dezvoltare planuri de afaceri;
  • Întreprinderi sociale înființate în cadrul proiectului;
  • Persoane vulnerabile din mediul rural angajate în întreprinderile sociale înființate în cadrul proiectului;

Alocarea financiară și finanțarea acordată

Alocarea financiară a apelului de proiecte este de 109.467.647,00 euro, cu o alocare de 85% din  Fondului Social European Plus (FSEP) și 15% de la Bugetului de stat (BS). 

  • 104.917.647,00 euro aferenți regiunilor mai puțin dezvoltate (Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Sud-Est, Nord-Est, Nord-Vest și Vest);
  • 4.550.000 ,00 euro aferenți regiunii  dezvoltate București-Ilfov

În cadrul prezentului apel, finanțarea se acordă sub formă de granturi nerambursabile.

Valoarea minimă şi maximă eligibilă/nerambursabilă a unui proiect

În cadrul prezentului apel de proiecte, valoarea totală maximă eligibilă a unui proiect este de 3.000.000,00 euro și minim 201.000,00 euro.

Minim 70% din bugetul proiectului va fi alocat subvențiilor pentru înființarea întreprinderilor sociale (cheltuieli care intră sub incidența ajutorului de minimis).

Maxim 30% din bugetul proiectului va fi alocat cheltuielilor nesubsumate schemei de ajutor de minimis.

Valoarea ajutorului de minimis acordat per întreprindere socială nou creată este de maxim 100.000,00 euro/întreprindere, pentru minim 4 locuri de muncă nou create.

Cursul de schimb utilizat este InfoEuro aferent lunii iulie 2023, respectiv 1 EURO = 4,9638 RON. 

Cuantumul cofinanțării acordate

Contribuția proprie minimă a solicitantului este:

A. Contribuția solicitantului/partenerilor pentru cheltuielile care fac obiectul schemei de ajutor de minimis

În cadrul prezentului apel de proiecte, pentru cheltuielile care fac obiectul schemei de ajutor de minimis contribuția eligibilă minimă a solicitantului și partenerilor, după caz, din totalul costurilor eligibile este 0 (zero).

B. Contribuția solicitantului/partenerilor pentru cheltuielile care NU FAC obiectul schemei de ajutor de minimis: 

Cofinanțările procentuale, pe tipuri de entități cu rol de beneficiar/partener

Prioritate

Tipuri de regiuni

Fond

Persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial

Instituţii de învăţământ preuniversitar/ superior private acreditate

Persoane juridice de drept privat cu scop patrimonial

Cofinanțare UE %

Cofinanțare națională
publică %

Cofinanțare
națională
publică -
contributie
proprie %

Cofinanțare UE %

Cofinanțare
națională
publică %

Cofinanțare
națională
publică -
contributie
proprie %

Cofinanțare UE %

Cofinanțare
națională
publică %

Cofinanțare
națională
publică -
contribuție
proprie %

a)

b)

c)

a)

b)

c)

a)

b)

c)

P03. Protejarea dreptului la demnitate socială

Regiune mai puțin dezvoltată

FSE+

85

15

0

85

13

2

85

 10

Regiune dezvoltată

FSE+

40

60

0

40

58

2

40

 55

 5

Regiune mai puțin dezvoltată

FEDR       

80

20

0

80

18

2

80

15

5

Regiune dezvoltată

FEDR       

40

60

0

40

58

2

40

55

5

 

 

Activități eligibile

Acțiunile eligibile în cadrul acestui apel vor avea drept scop asigurarea sprijinului necesar pentru înființarea de întreprinderi sociale, inclusiv de întreprinderile sociale de inserție, în mediul rural.

Totodată, antreprenorii din domeniul economiei sociale, din cadrul entităților nou înființate, vor putea beneficia de activități de formare profesionala si consiliere în domeniul antreprenoriatului și formare profesionala in alte domenii, inclusiv în domeniul social.

Activitățile specifice sprijinite în cadrul apelului sunt structurate sub forma unei scheme de antreprenoriat, care presupune parcurgerea a 2 etape de implementare (obligatorii).

Etapa I - Sprijin pentru înființarea de noi întreprinderi sociale

I.1. Informarea publicului cu privire la acțiunile derulate în cadrul proiectului (activitate conexă)

I.2. Selectarea grupului țintă ce va participa la acțiunile de sprijin organizate (activitate conexă)

Beneficiarul contractului de finanțare va selecta cel puțin 100 de persoane din grupul țintă care doresc să înființeze întreprinderi sociale în mediul rural, cu minim 20% din total grup tinta asumat prin proiect sa fie persoane vulnerabile.

Obligatoriu - minim 9% din total grup țintă  persoane de etnie romă.

I.3. Derularea programelor de formare antreprenorială (activitate relevantă)

Oganizarea de programe de formare antreprenorială specifică, intr-una dintre ocupațiile specifice sectorului economiei sociale și anume:

  • Antreprenor în economia socială, cod COR 112032;

sau

  • Manager de întreprindere socială, cod COR 112036

I.4. Alte activități de sprijin oferite în vederea înființării de întreprinderi sociale (activitate conexă)

  • dezvoltarea capacității și abilităților în diferite domenii relevante

I.5. Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului (activitate relevantă)

Persoanele din grupul țintă, câștigatori ai concursului planurilor de afaceri vor avea obligația domiciliului în mediul rural din regiunea eligibilă.

I.6 Furnizarea de servicii personalizate de consiliere – grupul țintă câstigătorii (activitate relevantă)

Cel puțin una dintre următoarele activități de spriji vor fi furnizate membrilor grupului țintă până la data înființării efective a entității juridice:

  • activități de consiliere în domeniul antreprenoriatului social (derulare a unor activități de tipul vizite de studiu/schimburi de experiență/de bune practici);
  • activități de consiliere în domeniul antreprenoriatului (funcționarea entităților juridice, conform planului de afaceri, management organizațional/financiar, dreptul muncii, reguli privind acordarea si utilizarea ajutoarelor de stat);

După data înființării entităților juridice, acestea vor fi doar subiectul monitorizării din partea administratorului schemei de antreprenoriat / administratorului schemei de ajutor de minimis si a celorlalte entități cu atribuții in domeniu (AM POCU, OI responsabil etc).

I.7. Asigurarea înființării și demarării funcționării întreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului (activitate relevantă)

  • toate întreprinderile sociale sprijinite trebuie să se finalizeze procedurile legale de înființare, până cel târziu în luna 12 de implementare a proiectului;
  • contractele de subvenție de minimis  vor fi încheiate până cel târziu în ultima zi din perioda de implementare  (12 luni)

Cerințe minime obligatorii pentru a considera încheiată etapa I:

  • îmbunătățirea competențelor în domeniul antreprenorial (a testată prin obținerea certificatului de absolvire) a cel puțin 80% din persoanele care intenționează să înființeze o întreprindere socială;
  • minimum 21 de planuri de afaceri selectate;
  • semnarea contractelor de subvenție;

Durata de implementare a etapei I este de maximum 12 luni de la data de începere a proiectului.

Etapa a II a -  Implementarea planurilor de afaceri și monitorizarea funcționării întreprinderilor sociale

În cadrul acestei etape, administratorul schemei de minimis are obligația de a include următoarele activități:

II.1. Decontarea de către administratorul schemei pentru entitățile economiei sociale a sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectu lui (activitate relevantă)

Cheltuielile aferente înființării și funcționării întreprinderilor de economie socială finanțate intră sub incidența ajutorului de minimis, conform Schemei de ajutor de minimis.

* Întreprinderile sociale nou înființate vor asigura o cofinanțare de minim 10% din valoarea sprijinului financiar acordat (cofinanțarea proprie poate fi asigurată exclusiv în bani).

Ajutorul de minimis se va putea acorda în maximum trei tranșe, luând în considerare prevederile planurilor de afaceri depu se de către persoanele din grupul țintă. Prima tranșă va reprezenta maximum 50% din valoarea totală a finanțării nerambursabile solicitate de către întreprinderea socială.

II.2 Monitorizarea funcționării și dezvoltării entităților de economie socială finanțate (activitate relevantă)

Pe parcursul implementării planului de afaceri, administratorul schemei de ajutor de minimis poate accepta modificări ale acestuia, prin act adițional la contractul de subvenție.

Administratorul schemei de antreprenoriat are obligația de a se asigura că numărul persoanelor angajate în cadrul întreprinderilor nou înființate este cel puțin egal cu numărul total asumat inițial.

* Durata de implementare a etapei II este de minimum 14 luni dar nu mai mult de 18 luni de la finalizarea Etapei I.

Entitățile juridice înființate vor obține atestatul de întreprindere socială în termen de maximum 4 luni de la finalizarea Etapei I . Statutul de întreprindere socială se recunoaște prin dobândirea unui atestat de întreprindere socială, în conformitate cu Legea nr. 219/2015 privind economia socială.

Persoanele juridice de drept privat pot solicita un atestat de întreprindere socială, dacă actele de înființare și funcționare conțin prevederi prin care se demonstrează faptul că:

  • acţionează în scop social şi/sau în interesul general al comunităţii;
  • alocă minimum 90% din profitul/excedentul realizat scopului social şi rezervei statutare;alocă minimum 90% din profitul/excedentul realizat scopului social şi rezervei statutare;
  • se obligă să transmită bunurile rămase în urma lichidării către una sau mai multe întreprinderi se obligă să transmită bunurile rămase în urma lichidării către una sau mai multe întreprinderi sociale;
  • aplică principiul echităţii sociale faţă de angajaţi și administratori asigurând niveluri de salarizare/remunerare echitabile, între care nu pot exista diferențe care să depăşească raportul de 1 la 8.

Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui să angajeze numarul minim de persoane pe care s-a obligat sa le angajeze, în cadrul întreprinderilor nou înfiintate, conform planului de afaceri, dar nu mai puțin de 4 persoane, corespunzător a 4 locuri de muncă înființate, la cel târziu 4 luni de la finalizarea Etapei I.

Locurile de munca nou create (minim 4/întreprindere socială) trebuie sa fie cu normă de lucru de cel putin 4 ore/zi și pe perioadă nedeterminată.

Nu se acceptă angajarea aceleiași persoane la mai mult de o întreprindere socială înființată în cadrul aceluiași proiect sau la alte proiecte gestionate de către același administrator de schemă de antreprenoriat în cadrul prezentului apel. Persoana al cărei plan de afaceri a fost selectat în vederea finanțării va trebui să aibă calitatea de reprezentant legal, acționar unic/acționar majoritar și administrator al afacerii nou înființate și sprijinite prin proiect.

În situația în care termenul de angajare (4 luni de la finalizarea Etapei I) nu este respectat, începând cu luna a 5 a de la semnarea finalizarea Etapei I, administratorul schemei de ajutor de minimis va aplica următoarele corecții financiare per loc de muncă neocupat.

Persoanele juridice nou înființate vor trebui să aibă sediul social și, după caz, punctul/punctele de lucru în mediul urban, în regiunea/regiunile de dezvoltare/teritoriul ITI în care se implementează proiectul.

Persoanele angajate în cadrul întreprinderilor nou înființate vor avea, în mod obligatoriu, domiciliul în regiunea/regiunile de dezvoltare/teritoriul ITI în care se implementează proiectul, în mediul urban sau rural.

Persoanele fizice din grupul țintă nu pot avea calitatea de asociat, administrator, reprezentant legal sau angajat în cadrul a mai mult de o întreprindere înființată în cadrul acestui apel.

Beneficiarii de ajutor de minimis au obligația de a respecta prevederile Ordinului nr. 1.284 din 8 august 2016 privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitanţilor/beneficiarilor privaţi pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanţate din fonduri europene, cu modificările și completările ulterioare.

Cheltuieli eligibile/neeligibile

Cheltuielile (directe și indirecte) care nu fac obiectul schemei de ajutor de minimis trebuie să reprezinte max. 30% din valoarea totala eligibila a proiectului.

Cheltuielile de tip FEDR, inclusiv cele pentru echipamente, și cheltuielile pentru închiriere și leasing vor respecta regulile și plafoanele stabilite prin Ghidul Condiții Generale PEO 2021 2027. Valoarea cheltuielilor de tip FEDR nu trebuie să depășească procentul de 15% din valoarea cheltuielilor directe eligibile aferente proiectului. Valoarea cheltuielilor salariale bugetate la nivel de plan de afaceri nu poate depăși valoarea de 216.000,00 RON.

Cheltuielile indirecte vor fi decontate ca rată forfetară de fix 15% din costurile directe cu personalul prin aplicarea articolului 54 litera (b) din Regulamentul UE 2021/ 1060.

Decontarea cheltuielilor se realizează pe bază de costuri reale și pe bază de opțiuni de costuri simplificate.

Pentru implementarea cursurilor de formare profesională cu recunoaștere națională în conformitate cu prevederile OG. nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adulților de inițiere, perfecționare sau specializare, decontarea cheltuielilor se realizează pe bază de cost unitar/angajat/oră programată de curs de 24,81 lei

Cheltuieli neeligibile

În conformitate cu prevederile art. 10 din HG nr. 873/ 2022, următoarele categorii de cheltuieli nu sunt eligibile:

  1. cheltuielile prevăzute la art. 64 din Regulamentul (UE) 2021/1060;
  2. cheltuielile efectuate în sprijinul relocării potrivit art. 66 din Regulamentul (UE) 2021/1060;
  3. cheltuielile excluse de la finanțare potrivit art. 7 alin. (1), (4) și (5) din Regulamentul (UE) 2021/1058;
  4. cheltuielile excluse de la finanțare potrivit art. 16 alin. (1) și art. 22 alin. (4) din Regulamentul (UE) 2021/1057;
  5. cheltuielile excluse de la finanțare potrivit art. 9 din Regulamentul (UE) 2021/1056;
  6. achiziția de echipamente și autovehicule sau mijloace de transport secondhand;
  7. amenzi, penalități, cheltuieli de judecată și cheltuieli de arbitraj;
  8. cheltuielile efectuate peste plafoanele specifice stabilite de autorități de management prin ghidul solicitantului, în a plicarea prevederilor art. 2 alin. (1) lit. f) din Hotărârea de Guvern nr. 873/ 2022;
  9. cheltuielile excluse de la finanțare de autoritatea de management prin ghidul solicitantului, în aplicarea prevederilor art. 2 alin. (1) lit. f) din Hotărârea de Guver n nr. 873/ 2022, corespunzător specificului programului și particularităților operațiunilor;
  10. cheltuielile realizate în cadrul operațiunilor care intră sub incidența prevederilor art. 63 alin. (6) din Regulamentul (UE) 2021/1060, cu excepția situațiilor reglementate la art. 20 alin. (1) lit. b) din același Regulament;
  11. TVA recuperat pe baza declaratiilor depuse la ANAF.

Evaluare și selecție

Evaluarea conformității administrative este complet digitalizată, realizată automat prin sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+, pe baza declarației unice, a cererii de finanțare, a bugetului și documentelor suport/justificative și a anexelor la cererea de finanțare încărcate de către solicitant în sistemul informatic MySMIS/2021/SMIS2021+.

Criteriile de evaluare preliminară a proiectului și a activităților sunt:

  • Încadrarea proiectului propus spre finanțare în programul operațional
  • Respectarea criteriilor de eligibilitate a cheltuielilor;  Includerea tuturor activităților obligatorii;
  • Respectarea condițiilor de acces stabilite în ghidul Solicitantului – Condiții Specifice.
  • Demonstrarea capacitații financiare a parteneriatului;
  • Respectarea legislației europene și naționale, în cazul solicitanților entități finanțate din fonduri publice in ceea ce privește selecția partenerului/partenerilor ( unde este cazul);

Criterii de evaluare tehnică şi financiară aplicabile prezentului apel de proiecte sunt:

❖ Relevanța – maxim 30 de puncte, minim 21 de puncte. 

❖ Eficacitate – maxim 30 de puncte, minim 21 de puncte

❖ Eficiență - maxim 30 de puncte, minim 21 de puncte. 

❖ Sustenabilitate – maxim 10 puncte, minim 7 puncte. 

În cazul programelor cofinanțate din FSE+ pragul de calitate sub care proiectele depuse la finanțare sunt declarate respinse este de minim 70% din punctajul maxim care poate fi acordat.

Depunerea proiectelor

Apelul de proiecte este de tip competitiv, cu depunere continuă a cererilor de finanțare și cu termen de închidere a apelului.

Perioada de depunere: 18.08.2023, ora 16:00 - 15.12.2023, ora 16:00.

Proiectele pot fi depuse exclusiv prin intermediul aplicației MySMIS2021/SMIS2021+ prin completarea și transmiterea acesteia online,  toate documentele aferente. 

Ghidul finanțării

Descarcă Ghidul Solicitantului

Căutați finanțare europeană

Finanțare inactivă
Perioadă de depunere proiect:

18 august 2023 - 15 decembrie 2023

Sursa de finanțare
Programul Operațional:

Incluziune și Demnitate Socială

Axa prioritară:

Prioritate: P03. Protejarea dreptului la demnitate socială

Vrei finanțare? Te ajutăm să iei legătura cu experții! Trimite-le un e-mail!

Cere ofertă de consultanță