Apeluri de proiecte

Parteneriate transfrontaliere EURES și inițiative transfrontaliere EURES

Beneficiari eligibili Finanțare acordată Termen limită de depunere
A se vedea secțiunea „Eligibilitatea solicitanților” de mai jos
  • C1- granturi între 300.000 și 1.500.000 euro per proiect;
  • C2 - granturi de până la 200.000 euro per proiect.

6 mai 2025

Sursa de finanțare

Aceast apel este finanțat în cadrul componentei „Ocuparea forței de muncă și inovare socială” (EaSI) a Fondului social european Plus (FSE+).

Operator de program

Comisia Europeană prin Direcția Generală pentru Ocuparea Forței de Muncă, Afaceri Sociale și Incluziune (DG EMPL)

Denumire completă apel

ESF-2025-EURES-CBC - EURES Cross-border partnerships and EURES cross-border initiatives

Componente

Apelul are 2 componente:

  • C1:  ESF-2025-EURES-CBC-ECP — EURES Cross-border partnerships
  • C2:  ESF-2025-EURES-CBC-CBI — EURES Cross-border initiatives

Fiecare proiect depus în cadrul acestui apel trebuie să abordeze doar una dintre aceste componente.

Scop

C1. EURES Cross-border partnerships

Obiectivele generale ale acestei componente sunt de a facilita mobilitatea lucrătorilor în interiorul UE, de a spori oportunitățile de angajare, precum și de a sprijini implementarea Regulamentului EURES.

Scopul final al apelului este de a facilita procesul de potrivire a locurilor de muncă, plasare și recrutare pe o bază corectă în regiunile transfrontaliere.

C2. EURES Cross-border initiatives

Obiectivele generale ale acestei componente sunt de a facilita mobilitatea transfrontalieră a forței de muncă în regiunile frontaliere, inclusiv în cele cu o frontieră maritimă comună, care nu beneficiază încă de structuri de cooperare ale actorilor de pe piața regională a forței de muncă și promovarea dezvoltării unei piețe regionale a forței de muncă transfrontaliere mai bine integrate și mai dinamice. În plus, acest lucru va accelera punerea în aplicare a Regulamentului EURES în regiunile transfrontaliere și va conduce, pe termen mediu, la stabilirea de noi parteneriate transfrontaliere EURES.

Scopul final al apelului este de a oferi un sprijin concentrat și esențial lucrătorilor și angajatorilor transfrontalieri și de a facilita, ori de câte ori este posibil, potrivirea locurilor de muncă, plasarea și procesul de recrutare pe o bază echitabilă. 

Eligibilitatea solicitanților

Pentru a fi eligibili, solicitanții (beneficiarii și entitățile afiliate) trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • să fie entități juridice (organisme publice sau private)
  • să fie înființați într-una dintre țările eligibile, respectiv:
    • state membre ale UE
    • țări non-UE:
    • țări din EEA (Norvegia și Islanda) conform Articolului 29 din Regulamentul ESF+

Componența consorțiului

C1.EURES Cross-border partnerships

Sunt eligibile doar consorțiile. Propunerile trebuie să fie depuse de un consorțiu care include servicii de ocupare la nivel regional, local și, acolo unde este cazul, național; organizații ale partenerilor sociali; și, acolo unde este relevant, alți actori din cel puțin două state membre vecine.

C2. EURES Cross-border initiatives

Sunt eligibile doar consorțiile. Propunerile trebuie să fie depuse de un consorțiu compus exclusiv din membri și parteneri EURES din cel puțin două state membre vecine (inclusiv cele cu o frontieră maritimă comună). Alte entități pot participa în alte roluri ale consorțiului, cum ar fi parteneri asociați, subcontractori, terțe părți care oferă contribuții în natură etc.

Buget

Bugetul disponibil este de 9.000.000 euro.

Comisia se așteaptă să finanțeze între 10 și 15 propuneri.

Activități eligibile

Proiectele trebuie să sprijine următoarele activități:

  • Să ofere asistență pentru recrutare prin intermediul personalului organizațiilor participante la parteneriate, atât pentru căutătorii de locuri de muncă, cât și pentru angajatori, cum ar fi:
    • Recrutarea lucrătorilor și atragerea angajatorilor, de exemplu, prin organizarea de evenimente de recrutare.
    • Identificarea locurilor de muncă vacante sau a CV-urilor.
    • Ajutarea la redactarea de CV-uri, aplicații pentru locuri de muncă și anunțuri de angajare.
    • Asigurarea potrivirii între CV-uri și locuri de muncă vacante.
  • Să ofere ghidaj și informații relevante pentru zona acoperită de parteneriat, precum:
    • Condiții de trai și de muncă, inclusiv informații generale despre securitatea socială, impozite, dreptul muncii și proceduri administrative legate de ocuparea unui loc de muncă.
    • Stagii de practică, ucenicii și accesul la educația și formarea profesională.
  • Să publice informațiile și serviciile oferite în conformitate cu strategia de comunicare EURES.
  • Să monitorizeze rezultatele plasamentelor și satisfacția clienților.
  • Să contribuie la baza de date cu locuri de muncă vacante și CV-uri din portalul EURES, în cooperare cu NCO (National Coordination Office).
  • Să ofere informații și asistență post-recrutare.

În plus, parteneriatele transfrontaliere trebuie să sprijine cel puțin una dintre următoarele activități:

  • Să colecteze și să analizeze dovezi privind mobilitatea transfrontalieră, acoperind starea actuală a lucrurilor și posibilele evoluții viitoare.
  • Să dezvolte și să implementeze un catalog de acțiuni specifice pentru creșterea ofertei de ucenicii și stagii de practică transfrontaliere în regiunile participante și să ofere informații, ghidaj și asistență candidaților interesați să aplice pentru astfel de oferte dincolo de graniță.
  • Să contribuie la implementarea Pilonului European al Drepturilor Sociale cu acțiuni specifice care abordează cel puțin unul dintre principiile din capitolul „condiții de muncă echitabile”.
  • Pe bază voluntară și ca activitate autonomă sau ca temă transversală, parteneriatele transfrontaliere pot dezvolta activități și măsuri de sprijinire a procesului de tranziție verde și digitală și al transformării ecosistemelor industriale europene, în special conversia și modificarea locurilor de muncă, precum și crearea de locuri de muncă și dezvoltarea competențelor în regiunile lor în cadrul tranziției către o economie decarbonizată/verde, așa cum este detaliat în „Acordul Verde European” și în „Strategia Digitală a UE”.
  • Să colecteze și să analizeze datele disponibile în regiunea transfrontalieră respectivă privind lipsa forțată de muncitori și locurile de muncă greu de ocupat și să dezvolte activități și măsuri pentru a aborda această problemă.

Durata

În mod normal, proiectele ar trebui să aibă o durată de 24 de luni (sunt posibile prelungiri, dacă sunt justificate corespunzător și prin intermediul unui amendament).

Citerii de evaluare

  • Relevanță: punctaj minim - 28 de puncte, punctaj maxim - 40 de puncte;
  • Calitate - Proiectarea și implementarea proiectului: punctaj minim - 14 puncte, punctaj maxim - 20 de puncte;
  • Calitate - Echipa de proiect și modalitățile de cooperare: punctaj minim - 14 puncte, punctaj maxim - 20 de puncte;
  • Impact: 14 puncte, punctaj maxim - 20 de puncte.

Nivel minim de calitate: 70/100 puncte

Note:

*Limba oficială a apelului este limba engleză.

*Traducerea în limba română a fost realizată de echipa EaSI România - Punct de Contact Național.

*Sursa primară a informațiilor este Portalul Funding & Tenders.

Vizualizări: 5
Finanțare activă
Perioadă de depunere proiect:

20 februarie 2025 - 06 mai 2025

Contact

Pentru întrebări generale privind FSE+: EMPL-EaSI@ec.europa.eu
Pentru întrebări specifice apelului: EMPL-ESF-2025-EURES-CBC@ec.europa.eu

Documente relevante

Ghidul apelului (limba engleză) 

Depunere proiect
Depunerea proiectelor se face electornic pe Platforma Funding & Tenders.